ورود ثبت نام 22 89 26 88 09017980467

logo فیزیوتراپی شریعتی

021-22 89 26 89
پذیرش کلینیک
پرسش و پاسخ
فیزیوتراپی شریعتی /  انواع بیماری ها / سردرد های میگرنی و شبه میگرنی+تشخیص قطعی درمان موثر

سردرد های میگرنی و شبه میگرنی+تشخیص قطعی درمان موثر

سردرد-های-میگرنی-و-شبه-میگرنی

یکی از درگیری های بیماران مواجه با سردردهای مختلف می باشد که بعضا منشاء درگیری عصبی و عضلانی در ناحیه سر و گردن و حتی صورت می باشد که درد حاصله می تواند بصورت انتشاری در ناحیه سر و یا صورت به صورت های مختلفی از جمله سردرد یکطرفه یا دو طرفه یا حتی درد ناحیه صورت و دندان نمود پیدا کند. نکته اینست که این گره ها در ام آر آی یا تکنیک های دیگر قابل دیدن نبوده و به همین علت ممکن است تشخیص درستی داده نشده و درمان نشوند و بیمار سالها مجبور به تحمل درد حاصله باشد. در معاینات بعمل آمده می توان منشاء این گره های عضلانی و عصبی را پیدا کرده و سپس با درمان های مختلف جهت رها سازی این نقاط اقدام نمود تا نتایج شگرفی در این بیماری ها ایجاد شود.

 

tension headache

 

 

سردرد های میگرنی و شبه میگرنی

 

منشا ۷۵% سردردهای مبتلایان تنش های عصبی و سفتی عضلانی اطراف ناحیه سر و گردن می باشد که بسته به ناحیه آن می‌تواند تظاهرات متفاوتی را ایجاد نماید.

 

type of migrane

 

 

 

سردردهایی که منشا آنها از ناحیه گردن باشد به نام سردردهای سرویکوژنیک Cervicogenic headache مطرح هستند و به نحوی ارتباط عصبی موجود در ناحیه گردن و درگیری های آن می تواند درد انتشاری را در ناحیه سر و صورت ایجاد نماید.

متخصصین مغز و اعصاب ، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی وجراحان فک و صورت از افراد صاحب نظر در این گونه دردها میباشند که با شناسایی و تشخیص اولیه و ارجاع آنها به کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی مانند فیزیوتراپی مرکزی شریعتی تحت نظارت دکتر رضایی برای درمان دردهای سرویکوژنیک اقدام می نمایند. در این کلینیک ها فیزیوتراپیست متخصص با انجام معاینات دقیق و به روز تشخیص منشا اولیه  و عامل اصلی درد بیمار سعی در رفع عامل درد بیمار را داشته و با روش ها و تکنیک های مختلفی می تواند این سردردها را درمان نماید.

 

 http://scpt.ir/uploads/headache-physiotherapy.jpg

درمان سردرد:

یکی از این روشها درمانهای دستی Manipulation و آزادسازی عصب های درگیر Neuro release می باشد . روش های درمانی دیگر می تواند استفاده از تکنیک های ماسل انرژی تکنیک یا مت MET )muscle energy technique ) ماساژ و مایوفاشیال ریلیز Myofascial release باشد که با انجام این تکنیک ها عصب های درگیر در ناحیه آزاد شده و می تواند باعث رها شدن بیمار از دردهای مزمن و زجر آور شود.

 

treatment migraine

 

درمان نیدلینگ در سردرد :

همانطور که گفته شد اغلب دردهای ناحیه سر و صورت تنشی می باشد که توسط نیدلینگ نیز قابل درمان می باشد. فیزیوتراپیست متخصص در نواحی درگیر با آزاد سازی این تنشها از طریق نیدل درمان را انجام می دهد.

 

trigeminal pain

 

 

 

 میگرن چیست؟

میگرن یک بیماری سردرد اولیه بسیار دردناک است. میگرن معمولاً علائمی را ایجاد می کند که از سردرد شدیدتر و ناتوان کننده است.

با این حال برخی از انواع میگرن ها باعث ایجاد درد در سر نمی شوند. میگرن نوعی اختلال اولیه سردرد است که می تواند باعث درد شدید و علائم دیگر شود. افراد مبتلا به میگرن ممکن است علائم را به صورت مکرر تجربه کنند که پزشکان آن را حمله می نامند. سردردها فقط یکی از علامت های میگرن هستند که می توانند در شدت آن متغیر باشند. میگرن می تواند باعث سردردهای شدید و پر هیجان شود که در هر جایی از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد. سردرد میگرنی معمولاً یک طرف سر را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما برخی از افراد از هر دو طرف درد را تجربه می کنند. یک حمله میگرنی می تواند در چهار مرحله مجزا اتفاق بیفتد ، اگرچه همه افراد در هرچهار مرحله تجربه نمی کنند.

یک مرحله ای قبل از بروز حمله وجود دارد که به آن Aura phase میگویند .این مرحله روی اختلالات حسی فرد تاثیر می گذارد.

 

برای مثال علائمی مانند :

  1. بینایی گفتار
  2.  لمس
  3.  تغییرات روحی
  4.   سفتی گردن
  5. خمیازه های مکرر
  6. یبوست
  7. اسهال
  8. حساسیت به نور
  9. صدا یا بو

  میباشد. 

 

 

 

 

عوامل  دخیل در ایجاد میگرن :

 

 

http://scpt.ir/uploads/dr rezaei physiotherapy 250.jpg

 

انواع درمانهای موجود در کلینیک فیزیوتراپی مرکزی شریعتی

در کلینیک فیزیوتراپی مرکزی شریعتی تمامی موارد فوق قابل اجرا و تحت نظارت متخصصین می باشد.

 

 

در سردرد هایی که منشا آن مربوط به گرفتگی عضلات گردن میباشد انجام فیزیوتراپی و در موارد حادتر انجام نیدل توسط متخصص مربوطه میتواند در بهبود روند درمان و کاهش درد های شخص تاثیر بسزایی داشته باشد . در فیزیوتراپی مرکزی شریعتی با انجام این اعمال نتایج قابل قبولی در انواع دردها ایجاد گردیده است که می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

 

درمان انواع دردهای ناحیه سر

 

treatment migraine

 

 لطفا جهت اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه نمایید

 

درباره فیزیوتراپی شریعتی و نمونه های درمانی

 

سوابق مشارکت تیم پزشکی شریعتی به روایت تصویر

 

 نیدلینگ 

 

درد مایوفاشیال و تریگر پوینت-تشخیص و بهترین درمان-فیزیوتراپی در تهران

 

درد گردن+درمان گرفتگی عضلانی با نیدلینگ توسط متخصص

 

علائم درمان آسیب ویپلش شلاقی در تصادف-درد گردن-بهترین کلینیک فیزیوتراپی تهران

  

درمان درد مفاصل کمر-سندروم فاست-بهترین فیزیوتراپی

 

فیزیوتراپی در منزل-مجهزترین درمان در منزل بابیمه-خانم و آقا در تهران-تحت نظارت کلینیک فیزیوتراپی مرکزی شریعتی

 

پرسش و پاسخ با دکتر رضایی 

بیماریها های مرتبط :

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای فیزیوتراپی مرکزی شریعتی محفوظ است.
اطلاع رسانی
کاربر گرامی!

به اطلاع می رساند،
 به علت عملیات مخابرات کلیه تلفن های کلینیک موقتاً قطع می باشد.خواهشمند است با شماره واتساپ کلینیک در ارتباط باشید.

باتشکر
مدیریت کلینیک فیزیوتراپی شریعتی

انصراف
ورود به سامانه